A 4. platform tesztalanyai

Elemzés - 2010/06/01

Oldalak:     
Fórum
Bevezető
Különösebb ceremónia nélkül bele is csapnánk a 4. platform első tesztjébe, amely az új játékparkot mutatja be - a 4. platformról rövid áttekintést múlt heti cikkünk ad.
Tesztkörnyezet
A konfiguráció elemei
Alaplap Gigabyte P45-DS3R, FSB @400MHz
CPU és órajel Intel Q9550 @Q9770 (3.2GHz, 8x400)
CPU hűtés Cooler Master HyperTX2
Memória 4x1GB Geil Ultra DDR2-8500
Memória beállítások 1066MHz (2.66x400), 5-5-5-15, tRD: 8
Tápegység Corsair TX650
Operációs rendszer Windows 7 x64
VGA Core clock Shader clock Memory clock Driver
Radeon HD5770 512M 850 MHz 1200 MHz Catalyst 10.4 WHQL
Ahogy korábban írtuk, tesztkörnyezetünk változatlan, a VGA-hoz viszont fűznénk két szót: mindenképpen egy lassabb VGA-t szerettünk volna az első tesztben használni, és a DirectX 11 is alapfeltétel volt a teszt teljessége miatt, így a HD5700-as széria egyik tagja jöhetett csak szóba. Sajnos sem HD5750-ből, sem HD5770-ből nem sikerült aktuálisan 1GB-os verziót szereznünk, így helyenként bele fog szólni az eredményekbe a memória mennyisége - ahol erre gyanakszunk, ott ezt majd jelezzük, ill. a későbbiekben összevetjük az 512MB-os és az 1GB-os kártyák eredményeit is.

Minimum FPS, deviancia, grafikonok és a többiek
Ha az emberben túlbuzog a kísérletező kedv, akkor bizony néha érik meglepetések. Mi is így jártunk az fps-ingadozás grafikonokkal - elkészültek a mérések, minden játék esetében kiszámoltuk az ingadozási mutatót, feltettük az értékeket egy grafikonra. És utána hosszan pislogtunk egymásra a képernyővel - azon töprengtünk, hogy vajon Olvasóinknak, akik nem gondolkodtak hosszú órákat azon, hogy hogyan lehetne legszebben egy számmal kifejezni egy játék futásának stabilitását, vajon mennyit fog mondani, hogy pl. az AVP átlagos ingadozása 36%, a Crysis Warhead-é pedig 8%. Sajnos nem tudtunk saját magunk számára megnyugtató választ adni a kérdésre, ezért nehéz szívvel nyugdíjba küldtük az egyébként nagyon frappáns ötletet, és más megoldás után néztünk. Annyi haszna azért volt a deviancia-mutatónak, hogy innentől kezdve valamilyen statisztikás megoldásban gondolkodtunk, és így ugrott be a gondolat, hogy ha a közismert minimum fps fogalmat valamilyen statisztikai alapra ültetjük, akkor abból akár épkézláb eredmény is születhet. A következőre jutottunk:
A VGASpeed.hu oldalon közölt minimum fps értékek eltérnek az általában minimum fps-ként taglalt számoktól! A legtöbb oldal a fraps által mért minimum fps értéket adja meg, ami egyfelől egy 1 másodperces periódus átlaga, azaz pl. a micro-stuttering jellegű jelenségeket nem mutatja meg, másfelől lehet egy rövid kiugró érték is, ami a mérés eredményét torzítja. A VGASpeed.hu cikkeiben megjelenő minimum fps értékek egyrész 0.1 másodperces intervallumokon alapulnak, és a grafikonokon megjelenő érték közülük nem a létező legalacsonyabb, hanem az a határ, amelynél a mért fps-értékek 98%-a magasabb. A módszer egyik előnyét már mostani tesztünkben, a Just Cause 2 kapcsán is látni fogjuk.
Az ingadozás és a minimum fps-ek körüli kísérletezés rengeteg időt elvitt, ezért, miután a cikkhez a képek előállítása is meglehetősen sokáig tartott, az fps-grafikonok most még nem jelennek meg, de ezeket később pótoljuk.
A tesztben résztvevő játékok
  • Aliens VS Predator
  • Battlefield: Bad Company 2
  • Crysis Warhead
  • Far Cry 2
  • Just Cause 2
  • METRO 2033
  • STALKER: Call of Pripyat
  • Unigine Heaven 2.0
... és akkor irány a grafikonok világa!
Oldalak:     
Fórum