Az első DirectX 11 fecskék

Elemzés - 2009/12/16

Oldalak:  <<Első  <Előző   Következő>  Utolsó>>
Bevezető
2009. október 22-én hivatalosan is elkezdődött a DirectX 11 korszak - a pontosan egy hónappal korábban rendelkezésre álló kompatibilis Radeon VGA-k, ill. bétaverziók után a Windows 7 teljes értékű változatai is hozzáférhetővé váltak, és onnantól már csak a játékfejlesztőkön múlik, mennyire veszik hasznát a játékosok az új API-nak. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a megjelenés környékén nem hemzsegtek a DirectX 11 kombatibilis alkotások - a launch napján csak a Battleforge DirectX 11-es patch állt a kíváncsiak rendelkezésére. Aztán másnap érkezett a Unigine Heaven demo, 3 héttel később a STALKER: Call of Pripyat benchmark, december elején pedig a DiRT 2 demo és teljes játék - bár ez a 3 további alkalmazás még mindig nem sok, a 2010 Q1-re ígért további játékokkal együtt talán már elmondhatjuk, hogy kezd beindulni a DirectX 11 szekere.
Értelemszerűen minket is igencsak érdekelnek ezek a DirectX 11-képes játékok - szeretnénk látni, hogy milyen sebességbeli, ill. látványbeli javulást tud felmutatni az új API, ill. azt is szeretnénk felmérni, hogy a GeForce kártyák tulajdonosai milyen hátrányt szenvednek amiatt, hogy a zöld gyártó még nem készült el a DirectX 11-es hardverrel. Ebben a cikkben alaposan körbejárjuk a fent említett három játékot - a sebesség és a képminőség mellett arra is figyelve, hogy jövőbeli tesztjeinkben milyen beállításokkal lesz érdemes méricskélni őket.
Tesztkörnyezet
A konfiguráció elemei
Alaplap Gigabyte P45-DS3R, FSB @400MHz
CPU és órajel Intel Q9550 @Q9770 (3.2GHz, 8x400)
CPU hűtés Cooler Master HyperTX2
Memória 4x1GB Geil Ultra DDR2-8500
Memória beállítások 1066MHz (2.66x400), 5-5-5-15, tRD: 8
Tápegység Corsair TX650
Operációs rendszer Windows 7 x64
VGA Core clock Shader clock Memory clock Driver
GeForce GTS250 738 MHz 1836 MHz 1100 MHz ForceWare 195.62 WHQL
GeForce GTX260+ 576 MHz 1242 MHz 999 MHz ForceWare 195.62 WHQL
Radeon HD5770 850 MHz 1200 MHz Catalyst 9.11 WHQL
A mérések nagy részét egy Radeon HD5770-es kártyán végeztük - praktikusabbnak tűnt a HD5870-nél, mert így rögtön azt a népszerű aggodalmat is meg tudjuk erősíteni vagy el tudjuk oszlatni, mely szerint a középkategóriás HD5000-esek nem képesek a komolyabb DirectX 11-es terhelést megfelelő sebességgel kezelni.
A GeForce GTX260+ sebessége igencsak közel áll a HD5770-éhez, ezért rá jutott az a szerep, hogy a GeForce-ok DirectX 11-hiány miatti hátrányát demonstrálja (vagy éppen cáfolja). A GTS250-re pedig a Call of Pripyat tesztben volt szükség - ott majd kiderül, miért.
A tesztben résztvevő játékok
Három tesztalanyunk tehát:
  • Unigine Heaven demo
  • S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat benchmark
  • DiRT 2 demo
Oldalak:  <<Első  <Előző   Következő>  Utolsó>>