ForceWare driverek 2011-ben

Összehasonlító teszt - 2011/06/16

Oldalak:     
Fórum
Bevezető
Minden relatív - nekünk például sokszor az az érzésünk, mintha az nVidia hihetetlen ritkán jelentkezne WHQL minősítésű meghajtókkal, pedig még nem tartunk az év felénél, és már 3 ilyenünk is van 2011-ben (és ebbe nem számoltuk bele a GTX560 Ti miatti különkiadást). Persze, miután a vetélytárs AMD havonta jelentkezik új Catalysttal, az nVidia tempója lassúnak tűnik - pedig a kéthavi release-elésnek is megvannak az előnyei, az égető hiányosságokat pedig az nVidia béta verziókkal hidalja át. A percepciós játékban tehát az AMD vezet, viszont korábbi Catalyst tesztjeink arra utaltak, hogy a sűrű release-elés inkább a hibák javításának tesz jót, a játékokban nyújtott teljesítményre túl nagy hatással nincs. Most megnézzük, hogy a 2011-ből eddig eltelt időben az nVidia mit tud felmutatni.

Tesztkörnyezet
A konfiguráció elemei
Alaplap Gigabyte P67A-UD3-B3, BCLK @100MHz
CPU és órajel Intel Core i5 2500K (3.6GHz, 36x100, Turbo off)
CPU hűtés Cooler Master HyperTX3
Memória 2x2GB Kingston HyperX DDR3-12800
Memória beállítások 1600MHz (16x100), 9-9-9-24
Tápegység Corsair TX650
Operációs rendszer Windows 7 x64
Új tesztkörnyezetünk második Sandy Bridge cikkünk alapján nagy meglepetéseket nem tartalmaz - miután az i2500k 3.6GHz-en helyenként még mutatott némi javulást a 100fps körüli teljesítményeknél, az erősebb kártyákra is gondolva megtartottuk ezt az órajelet, és a memóriák is a gyorsabb felállásban mennek.
VGA Core clock Shader clock Memory clock Driver
GeForce GTX460 1GB 675 MHz 1350 MHz 900 MHz ForceWare 266.58 WHQL
GeForce GTX460 1GB 675 MHz 1350 MHz 900 MHz ForceWare 270.61 WHQL
GeForce GTX460 1GB 675 MHz 1350 MHz 900 MHz ForceWare 275.33 WHQL
Tesztalanyként ismét háztáji GTX 460-asunk szolgál - mivel nemrég jelent meg a GTX560 nem-Ti verziója, amely funkcionális egységek tekintetében egy az egyben megegyezik a GTX460-nal, nagyon nem tartunk attól, hogy a kártyához nem megfelelő a driveres támogatottság :)
Tesztmódszer, a tesztben résztvevő játékok
Tesztjeinkben játéktól függően 2 vagy 3 beállítást használunk. A komolyan VGA-igényes játékok esetében megtartottuk az 1680x1050-es felbontást a Balanced beállításokkal kombinálva - annál a 4 játéknál mérjük ezt az esetet, amelyek High beállítással már egy középkategóriás VGA-n sem mennek zökkenőmentesen.
A két magasabb beállítást minden játék esetében mérjük - a korábbiakhoz hasonlóan itt az 1920x1080-as felbontást használjuk, és a két beállítás neve High, valamint Max. Az utóbbi neve, úgy hisszük, magáért beszél, a középsőről pedig annyit érdemes tudni, hogy majdnem megegyezik a maximummal, csak néhány igazán extrém effektet kapcsolunk ki. Persze, néha ennek is igen komoly vonzata van fps-ek terén.
Mindegyik tesztesetet háromszor mérjük le, és a grafikonokra a mérések átlaga kerül.
A játékokban vagy beépített benchmarkot használunk, vagy egy-egy kellően intenzív jelenetet játszunk le. Mindkét esetben a méréseket a fraps-szal végezzük - a grafikonokon szereplő átlag fps értékekhez a fraps számait használjuk, a minimum-fps-eket viszont egy egyéni statisztikai módszerrel állítjuk elő a mérés alatt megjelenített frame-ek kiszámolásához szükséges időkből. Az így kapott értékek lényegesen jobban jellemzik a játékokban tapasztalt folyamatosság-érzetet, mint az Internet-szerte használt abszolút minimum-érték.
A tesztekben használt játékok / benchmarkok:

Battlefield:
Bad Company 2
Crysis Warhead Crysis 2 Dragon Age II F1 2010

Just Cause 2 Mafia II METRO 2033 S.T.A.L.K.E.R.:
Call of Pripyat
Unigine Heaven
Oldalak:     
Fórum