Catalyst 11.1

Gyorsteszt - 2011/02/28

Oldalak:     
Fórum
Bevezető
Néha a drivereken elvégzett sebesség-optimalizációk balul ütnek ki - elég a legapróbb gyanú, hogy a sebesség javulása a képminőség romlásával jár együtt, és a felhasználói közösségek máris lelkesen átkozzák az illetékes GPU-gyártót. Ez történt az AMD-vel is, amikor a Catalyst alapbeállításaiban visszább vették az anizotropikus szűrés minőségét - az állóképeken is szinte észrevehetetlen minőségi változások iszonyú felhördülést váltottak ki. Ezért az alapbeállítás a 11.1-ben "visszaváltozott" - cikkünkben azt vizsgáljuk, hogy történt-e ennek hatására változás a teljesítmény terén.
Tesztkörnyezet
A konfiguráció elemei
Alaplap Gigabyte P45-DS3R, FSB @400MHz
CPU és órajel Intel Q9550 @Q9770 (3.2GHz, 8x400)
CPU hűtés Cooler Master HyperTX3
Memória 4x1GB Geil Ultra DDR2-8500
Memória beállítások 1066MHz (2.66x400), 5-5-5-15, tRD: 8
Tápegység Corsair TX650
Operációs rendszer Windows 7 x64
VGA Core clock Shader clock Memory clock Driver
Radeon HD5770 1GB 850 MHz 1200 MHz Catalyst 10.12 WHQL
Radeon HD5770 1GB 850 MHz 1200 MHz Catalyst 11.1 WHQL
Radeon HD6850 775 MHz 1000 MHz Catalyst 10.10d hotfix
Radeon HD6850 775 MHz 1000 MHz Catalyst 11.1 WHQL
Miután ez nem egy teljesen hagyományos driver-teszt (bűnöst keresünk), ez alkalommal két kártyán is vizsgáljuk a változásokat - a 1.5 éves HD5770 mellett a 2010. őszén megjelent HD6850 is helyett kapott a tesztben.
Tesztmódszer, a tesztben résztvevő játékok
Tesztjeinkben minden játékhoz 3 beállítást használunk: Balanced, High és Max, sorban az alsó középkategóriás, a középkategóriás és a felső / csúcskategóriás kártyákkal szemben támasztható elvárásokhoz szabva. A Balanced és a High beállítást 1680x1050-es felbontásban vetjük be, az 1920x1080-as felbontásnál pedig szintén megjelenik a High beállítás, és szerepel a Max is - így lesz játékonként 4 tesztesetünk, amelyeket háromszor lemérünk, és a grafikonokra a mérések átlaga kerül.
A játékokban vagy beépített benchmarkot használunk, vagy egy-egy kellően intenzív jelenetet játszunk le. Mindkét esetben a méréseket a fraps-szal végezzük - a grafikonokon szereplő átlag fps értékekhez a fraps számait használjuk, a minimum-fps-eket viszont egy egyéni statisztikai módszerrel állítjuk elő a mérés alatt megjelenített frame-ek kiszámolásához szükséges időkből. Az így kapott értékek lényegesen jobban jellemzik a játékokban tapasztalt folyamatosság-érzetet, mint az Internet-szerte használt abszolút minimum-érték.
A tesztekben használt játékok / benchmarkok:

Battlefield:
Bad Company 2
Crysis Warhead F1 2010 Just Cause 2 Lost Planet 2

Mafia II METRO 2033 S.T.A.L.K.E.R.:
Call of Pripyat
Unigine Heaven
Oldalak:     
Fórum