Bevezető
Ahhoz képest, hogy az AMD lelkesen szállítja havonta a WHQL minősítésű drivereket, az nVidia egyáltalán
nem kapkod - a most megvizsgálásra kerülő ForceWare 266.58 előtti utolsó általános (minden GPU-hoz javaslott)
WHQL minősítésű meghajtó a 260.99 volt, közel 3 hónappal korábban. Viszont míg a Catalyst driverek
rendszeres jelleggel elsősorban a bugok kigyomlálásával foglalkoznak, az nVidia az utóbbi időben (újra) ráállt arra,
hogy a WHQL-driverekbe elhelyez általános teljesítmény-javító optimalizációkat. Mivel a
266.58-as driver időzítése egybeesett a GTX560 Ti piaci megjelenésével, gyanítottuk, hogy most is szó lehet
ilyesmiről - és persze ezt mi is meg akartuk vizsgálni. Íme!
Tesztkörnyezet
A konfiguráció elemei | |
Alaplap | Gigabyte P45-DS3R, FSB @400MHz |
CPU és órajel | Intel Q9550 @Q9770 (3.2GHz, 8x400) |
CPU hűtés | Cooler Master HyperTX3 |
Memória | 4x1GB Geil Ultra DDR2-8500 |
Memória beállítások | 1066MHz (2.66x400), 5-5-5-15, tRD: 8 |
Tápegység | Corsair TX650 |
Operációs rendszer | Windows 7 x64 |
VGA | Core clock | Shader clock | Memory clock | Driver |
GeForce GTX460 1GB | 675 MHz | 1350 MHz | 900 MHz | ForceWare 260.99 WHQL |
GeForce GTX460 1GB | 675 MHz | 1350 MHz | 900 MHz | ForceWare 266.58 WHQL |
Bár tesztünk főszereplője a GTX460, az eredmények minden Fermi alapú VGA
számára relevánsak - a 266.58-as driverből egyik újítása miatt különösen a gyorsabb VGA-k fognak profitálni.
Tesztmódszer, a tesztben résztvevő játékok
Tesztjeinkben minden játékhoz 3 beállítást használunk: Balanced, High és Max, sorban
az alsó középkategóriás, a középkategóriás és a felső / csúcskategóriás kártyákkal szemben támasztható elvárásokhoz
szabva. A Balanced és a High beállítást 1680x1050-es felbontásban vetjük be, az 1920x1080-as
felbontásnál pedig szintén megjelenik a High beállítás, és szerepel a Max is - így lesz
játékonként 4 tesztesetünk, amelyeket háromszor lemérünk, és a grafikonokra a mérések átlaga kerül.
A játékokban vagy beépített benchmarkot használunk, vagy egy-egy kellően intenzív jelenetet
játszunk le. Mindkét esetben a méréseket a fraps-szal végezzük - a grafikonokon szereplő
átlag fps értékekhez a fraps számait használjuk, a minimum-fps-eket viszont egy egyéni statisztikai
módszerrel állítjuk elő a mérés alatt megjelenített frame-ek kiszámolásához szükséges időkből. Az így kapott
értékek lényegesen jobban jellemzik a játékokban tapasztalt folyamatosság-érzetet, mint az Internet-szerte
használt abszolút minimum-érték.
A tesztekben használt játékok / benchmarkok:
Battlefield: Bad Company 2 |
Crysis Warhead | F1 2010 | Just Cause 2 | Lost Planet 2 |
Mafia II | METRO 2033 | S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat |
Unigine Heaven |