Forceware 266.58

Gyorsteszt - 2011/02/09

Oldalak:     
Fórum
Bevezető
Ahhoz képest, hogy az AMD lelkesen szállítja havonta a WHQL minősítésű drivereket, az nVidia egyáltalán nem kapkod - a most megvizsgálásra kerülő ForceWare 266.58 előtti utolsó általános (minden GPU-hoz javaslott) WHQL minősítésű meghajtó a 260.99 volt, közel 3 hónappal korábban. Viszont míg a Catalyst driverek rendszeres jelleggel elsősorban a bugok kigyomlálásával foglalkoznak, az nVidia az utóbbi időben (újra) ráállt arra, hogy a WHQL-driverekbe elhelyez általános teljesítmény-javító optimalizációkat. Mivel a 266.58-as driver időzítése egybeesett a GTX560 Ti piaci megjelenésével, gyanítottuk, hogy most is szó lehet ilyesmiről - és persze ezt mi is meg akartuk vizsgálni. Íme!
Tesztkörnyezet
A konfiguráció elemei
Alaplap Gigabyte P45-DS3R, FSB @400MHz
CPU és órajel Intel Q9550 @Q9770 (3.2GHz, 8x400)
CPU hűtés Cooler Master HyperTX3
Memória 4x1GB Geil Ultra DDR2-8500
Memória beállítások 1066MHz (2.66x400), 5-5-5-15, tRD: 8
Tápegység Corsair TX650
Operációs rendszer Windows 7 x64
VGA Core clock Shader clock Memory clock Driver
GeForce GTX460 1GB 675 MHz 1350 MHz 900 MHz ForceWare 260.99 WHQL
GeForce GTX460 1GB 675 MHz 1350 MHz 900 MHz ForceWare 266.58 WHQL
Bár tesztünk főszereplője a GTX460, az eredmények minden Fermi alapú VGA számára relevánsak - a 266.58-as driverből egyik újítása miatt különösen a gyorsabb VGA-k fognak profitálni.
Tesztmódszer, a tesztben résztvevő játékok
Tesztjeinkben minden játékhoz 3 beállítást használunk: Balanced, High és Max, sorban az alsó középkategóriás, a középkategóriás és a felső / csúcskategóriás kártyákkal szemben támasztható elvárásokhoz szabva. A Balanced és a High beállítást 1680x1050-es felbontásban vetjük be, az 1920x1080-as felbontásnál pedig szintén megjelenik a High beállítás, és szerepel a Max is - így lesz játékonként 4 tesztesetünk, amelyeket háromszor lemérünk, és a grafikonokra a mérések átlaga kerül.
A játékokban vagy beépített benchmarkot használunk, vagy egy-egy kellően intenzív jelenetet játszunk le. Mindkét esetben a méréseket a fraps-szal végezzük - a grafikonokon szereplő átlag fps értékekhez a fraps számait használjuk, a minimum-fps-eket viszont egy egyéni statisztikai módszerrel állítjuk elő a mérés alatt megjelenített frame-ek kiszámolásához szükséges időkből. Az így kapott értékek lényegesen jobban jellemzik a játékokban tapasztalt folyamatosság-érzetet, mint az Internet-szerte használt abszolút minimum-érték.
A tesztekben használt játékok / benchmarkok:

Battlefield:
Bad Company 2
Crysis Warhead F1 2010 Just Cause 2 Lost Planet 2

Mafia II METRO 2033 S.T.A.L.K.E.R.:
Call of Pripyat
Unigine Heaven
Oldalak:     
Fórum