F.E.A.R. 2: Project Origin demo
Gyorsteszt - 2009/01/24
Bevezető
A F.E.A.R. 2005 egyik legsikeresebb játéka volt - az egyéni, feszültséggel teli, gyakran horrorba hajló
atmoszféra sokak kedvencévé tette (ide tartozik e sorok írója is), és emellett akkori mércével mérve elképesztő
gépigénye hosszú időre bebetonozta mindenféle tesztoldalak repertoárjába - nem utolsósorban azért, mert sok
más játékkal ellentétben remekül skálázódik a teljesítménye több GPU-val is.
A 2005-ös megjelenés óta eltelt időben megjelent a játékhoz két kiegészítő,
amelyet nem az eredeti játék alkotói (Monolith Productions) készítettek - a hamarosan megjelenő 2.
részt viszont igen. Ez azt az érdekes helyzetet szülte, hogy
a F.E.A.R. 2: Project Origin rögtön az alapjáték befejezése után indul - a két kiegészítőt mintegy
"kikukázva". A 2009. február közepén megjelenő játék demoja január 22-től hozzáférhető - természetesen
megvizsgáltuk, mit várhatunk kedvenc horrorunk folytatásától!
Tesztkörnyezet
A konfiguráció elemei | |
Alaplap | Gigabyte X38-DS4, FSB @333MHz |
CPU és órajel | Intel E6700 (4M L2 cache), @3.00GHz (9x333) |
CPU hűtés | Cooler Master HyperTX2 |
Memória | 4x1GB Geil Ultra DDR2-8500 |
Memória beállítások | 1066MHz (3.2x333), 5-5-5-15, tRD: 6 |
Tápegység | Corsair TX650 |
Operációs rendszer | Windows Vista x86 Ultimate SP1 |
VGA neve | Core clock | Shader clock | Memory clock | Driver |
GeForce 9800GTX+ | 738 MHz | 1836 MHz | 1100 MHz (x2) | ForceWare 180.48 WHQL |
A VGASpeed.hu tesztkörnyezetének részletes ismertetője itt
található meg.
Teljesítmény
Az alábbi grafikon azt mutatja, hogyan muzsikál a F.E.A.R. 2 demoja VSync-kel és VSync nélkül. A teszt
helyszínéül az első szakasz egyik hosszabb folyosóját választottuk, mert a relatíve szűk szobákban a VGA
dolga túl egyszerű volt, a játék az alkalmazott maximális beállítások és 4xAA mellett még 1680x1050-ben
is 100fps környéki sebességet produkált. Íme a grafikon:
F.E.A.R. 2 demo - maximum settings + 4xAA (displayed post-flash)
1280x1024 | Vertical Sync off | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 91.9 |
Vertical Sync on | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 58.0 | |
1680x1050 | Vertical Sync off | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 62.3 |
Vertical Sync on | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 40.0 | |
1920x1200 | Vertical Sync off | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 50.4 |
Vertical Sync on | ||||||||||||||||||||||||||||||||| 32.7 |
Miután (legnagyobb sajnálatunkra) hiányzik a Soft Shadows opció, nem is láttuk értelmét élsimítás nélkül
tesztelni. Megnéztük ehelyett az eredeti játék egyik legfájóbb pontját, a VSync-et (bővebben ld.
itt), és szomorúan tapasztaltuk, hogy az új engine is Double Bufferinget használ,
ezért a VSync továbbra is csak stabil 60fps felett javallott - a tesztben használt 9800GTX+ esetében ez
1280x1024-es felbontást jelent.
Jól látható, hogy a játék csak úgy száguld az 1280x1024-es felbontásban - ez annál is könnyebb, mert a demoban
a megjelenített kép minden felbontásnál 16:9-es arányú, azaz igazából csak 1280x720 pixelt látunk. Az
1680x1050-es felbontásban a játék már lényegesen komótosabb, de a sebesség (és a folyamatosság) még mind itt,
mind 1920x1200-ban teljesen megfelelő.
Első benyomások
Nagyon nehéz folytatást készíteni egy ilyen sikeres játékhoz - a már említett kiegészítők el is véreztek
ezen az akadályon. A 2. rész demoja pedig a legjobb indulattal is csak visszafogott optimizmusra ad alapot. Grafika
terén kb. rendben vagyunk, a helyszínek jól néznek ki, de 2009-es szemmel nézve semmi kiugró nincs bennük -
cserébe viszont a játék teljesítménye kitűnő. A hangok is jók, a zene viszont szerintünk kicsit félrement,
és ez az aggodalmunk fennáll a játék atmoszférájával kapcsolatban is -
bár van benne egy-két nagyon hatásos szituáció (a hátunk mögött felbukkanó, majd porrá váló Alma még
mindig ütős), az "iskola" folyosóin uralkodó hangulat nem igazán fogott (ijesztett) meg minket, az össze-vissza
csúszó / repkedő áldozatok pedig hamar unalmassá váltak. Ennél többet szeretnénk ettől a játéktól -
és a Monolith szerintünk képes is többre. Ezért bízunk benne, hogy a demo az első rész demojához hasonlóan
csak néhány összevágott szituációt mutat be, maga a játék pedig ugyanolyan jól lesz felépítve, mint az elődje -
már csak 3 hét, és mindent megtudunk!